ATR 42-500, Italeri 1/144

ATR 42-500

Η σχεδίαση του ATR 42 άρχισε το 1981 και η πρώτη πτήση έγινε στις 16 Αυγούστου 1984. Η πρώτη επιβατική πτήση έγινε τον Δεκέμβριο του 1985 με την Γαλλική Air Littoral. Τον Ιανουάριο του 2007 είχαν παραδοθεί 390 ATR.

Υπάρχουν τρεις κύριες εκδόσεις του ATR 42: 

ATR 42-300: Το -300 είναι η βασική έκδοση του ATR 42 και φέρει δύο κινητήρες Pratt & Whitney Canada PW120 με ισχύ 2000 ίππων ο καθένας.

ATR 42-320: Το -320 είναι βελτιωμένη έκδοση του -300 και φέρει κινητήρες τύπου PW121 απόδοσης 2100 ίππων.

ATR 42-500: Το -500 είναι αναβαθμισμένη έκδοση του τύπου. Αν και εμφανισιακά είναι πανομοιότυπο με όλα τα ATR 42 με εξαίρεση τους έλικες έξι λεπίδων και κινητήρες PW127E ισχύος 2400 ίππων. Χάρη στους νέους κινητήρες, το ATR 42-500 έχει κατάλληλες επιδόσεις για χρήση από αεροδρόμια σε μεγάλο υψόμετρο και θερμό κλίμα, αλλά και καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη ταχύτητα πλεύσης. Το αυξημένο μέγιστο βάρος απογείωσης επιτρέπει την μεταφορά περισσότερου φορτίου και διάνυση μεγαλύτερων αποστάσεων (μέχρι 2778 km).

Τα αεροσκάφη ATR 42/ATR 72 έχουν αποδειχτεί ιδιαίτερα δημοφιλή για χρήση από μικρά αεροδρόμια που έχουν χαμηλή επιβατική κίνηση για την λειτουργία μεγάλων αεροσκαφών.

To kit της Italeri στην 1/144

Ανοίγοντας το μικρο κουτί του κιτ θα βρούμε δύο πλαίσια σε γκρι πλαστικό με 55 κομμάτια ένα σε διαφανές με 5 κομμάτια για τα παράθυρα του κόκπιτ τα πλευρικά και τα φώτα ναυτιλίας. Επίσης παρέχεται και μια βάση σε μοντέρνο σχήμα για την περίπτωση που θελήσουμε να παρουσιάσουμε το μοντέλο μας σε φάση πτήσης. Τέλος υπάρχει και ένα φύλο με χαλκομανίες που μας δίνει τρεις επιλογές, εκ των οποίων οι δύο για ιταλικά περιπολικά και ένα πολιτικό της μεξικάνικης Aeromar. Η λεπτομέρεια γενικά είναι καλή για την κλίμακα με μόνη παραφωνία τα υπερβολικά παχιά χείλη εκφυγής των πτερύγων. Η γράμμωση είναι παντού χαραγμένη και έχει καλή ποιότητα. Τα πτερύγια των ελίκων μάλλον θα χρειαστούν λίγο ΄΄αδυνάτισμα΄΄ για να δείχνουν σωστά στην κλίμακα. Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι για όσους θελήσουν να κατασκευάσουν το μοντέλο με Ελληνικά after market σήματα της Ολυμπιακής (υπάρχουν διαθέσιμα στο Model Art του Κώστα Κατσικαδέλη) οι έλικες πρέπει να μετατραπούν σε τετραπτέρυγες. Η εφαρμογή γενικά είναι πολύ καλή. Το σύστημα προσγείωσης είναι λεπτομερές και οι φωλιές τους έχουν σωστό βάθος και δομική λεπτομέρεια. Το σχέδιο δείχνει με ευκρίνεια τα σημεία που κολλιούνται τα κομμάτια, ενώ οι κωδικοί των χρωμάτων για το βάψιμο αντιστοιχούν σε χρώματα της Italeri και FS. Συνολικά έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά καλό κιτ, το οποίο περιέχει τα πάντα για μια σωστή κατασκευή και μπορεί παράλληλα να εισάγει κάποιον νέο μοντελιστή στο χόμπι με εύκολο τρόπο.

Γιάννης Α. Ασημάκος

ATR 42-500ATR 42-500ATR 42-500ATR 42-500ATR 42-500ATR 42-500ATR 42-500ATR 42-500
Κατηγορία: