MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72

MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72
Κατηγορίες : 
Κλίμακα: 
Εταιρία: 
Φωτογραφίες: 

Το 1968, δύο μήνες πριν από την πρώτη πτήση του Concorde, πέταξε το πρώτο πρωτότυπο του Τupolev Tu144 ή «Concordski», όπως ήταν το ανεπίσημο όνομά του στη Δύση.

Για να ελέγξει τη συμπεριφορά της νέας πτέρυγας η MiG ανέλαβε να σχεδιάσει και να κατασκευάσει δύο πρωτότυπα, που βασίζοταν στην άτρακτο του MiG-21, συνδυασμένη με πτέρυγα «διπλού δέλτα» χωρίς τα κλασσικά πηδάλια ύψους - βάθους στην ουρά. Το MiG-21Ι "Analog" Α-144, όπως ήταν το κωδικό όνομα, πέταξε για πρώτη φορά στις 18 Μαρτίου 1968. Και τα δύο αεροσκάφη χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη ενός συστήματος ελέγχου  με τέσσερα τμήματα elevon τοποθετημένα κατά μήκος του χείλους εκφυγής της πτέρυγας. Πίσω από το πιλοτήριο και στην κορυφή του κάθετου σταθερού του δεύτερου πρωτότυπου τοποθετήθηκαν ειδικές κάμερες για την καταγραφή της ροής του αέρα στην πτέρυγα, χρησιμοποιώντας ειδικά βοηθήματα κολλημένα στην επιφάνειά της. Μέχρι το τέλος του 1969 πραγματοποιήθηκαν 140 πτήσεις, σε υψόμετρο μέχρι 19.000 μέτρα και  ταχύτητα έως 2,06 Mach. Μετά την ολοκλήρωση του κύριου προγράμματος δοκιμών και κατά την εκτέλεση ακροβατικών ελιγμών το πρώτο πρωτότυπο συνετρίβη. Αργότερα το δεύτερο πρωτότυπο παραδόθηκε στο Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας στο Monino, μετά από το πέρας των δοκιμών και την κατάρτιση των χειριστών του Tu-144. Πρόσθετα ιστορικά-τεχνικά στοιχεία, καθώς και τις πρώτες μας εντυπώσεις από το κιτ της MODELSVIT μπορείτε να δείτε στην αρχική μας παρουσίαση εδώ:

http://www.modellingnews.gr/el/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D/modelsvit-mig-21i-%E2%80%9Canalog%E2%80%9D-144-2-172-scale-catalog-no72004

Η MODELSVIT είναι μια ουκρανική εταιρία παραγωγής πλαστικών μοντέλων, κυρίως στην 1/72, με ένα ευρύ φάσμα λιγότερο γνωστών θεμάτων, όπως αυτό το ειδικό MiG-21.

Το κιτ έρχεται σε ένα ανθεκτικό κουτί, εξαιρετικά ασφαλές για ταχυδρομικές αποστολές. Υπάρχουν έξι πλαίσια σε ανοιχτό γκρι χρώμα και ένα σε διαφανές πλαστικό για την καλύπτρα, το αλεξήνεμο και τα φώτα, με 97 κομμάτια συνολικά. Το 8σέλιδο φυλλάδιο με τις οδηγίες παρέχει επαρκή πληροφόρηση για την κατασκευή και το βάψιμο του μοντέλου. Οι εξωτερικές επιφάνειες είναι χαραγμένες και σωστές για την κλίμακα. Το εκτινασσόμενο κάθισμα αποτελείται από έξι μέρη τα οποία έχουν πολύ καλή λεπτομέρια. Ένας ακριβής πίνακας οργάνων με τις πλευρικές κονσόλες, τα ποδωστήρια και το στικ αποτελούν το πιλοτήριο. Εννιά κομμάτια δίνονται για να ολοκληρωθεί ο σωλήνας της εξαγωγής, ώστε να έχει ρεαλιστικό βάθος. Το σύστημα προσγείωσης έχει τυπική  λεπτομέρεια με λεπτές θυρίδες, αληθοφανείς πλήμνες τροχών και λεπτά σκέλη. Η καλύπτρα είναι σχετικά λεπτή, έρχεται δε σε δύο μέρη ώστε να μπορεί να κολληθεί ανοιχτή ή κλειστή.

Στη τελευταία σελίδα των οδηγιών περιγράφεται η βαφή του μοντέλου με χρώματα της Humbrol. Το μικρό φύλλο των χαλκομανιών έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για το δεύτερο πρωτότυπο και είναι καλά τυπωμένο με λεπτό φιλμ.

Κατασκευή

Το κόκπιτ δίνεται σε 17 κομμάτια, τα οποία είναι αρκετά λεπτομερή για την κλίμακα. Η εξαγωγή του κινητήρα αποτελείται από 9 κομμάτια με αρκετή και ρεαλιστική λεπτομέρεια. Πριν την κόλληση των δύο μισών της ατράκτου, μεταξύ άλλων δεν πρέπει να παραληφθεί η τοποθέτηση μεταλλικού βάρους στο ρύγχος, ώστε το μοντέλο μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής να ισορροπεί στα σκέλη του. Τα σημεία κόλλησης της ατράκτου με τις πτέρυγες έχουν μέτρια εφαρμογή και χρειάστηκαν μικρή ποσότητα στόκου. Τα σκέλη προσγείωσης με τις θυρίδες τους κόλλησαν υποδειγματικά στην θέση τους, όπως και το αλεξήνεμο, το οποίο δεν χρειάστηκε στοκάρισμα.

Βάψιμο

Το μοντέλο καθαρίστηκε από τα υπολείμματα στόκου και σκόνης και ασταρώθηκε με το μαύρο Νο. 21 της Humbrol. Μετά από τρείς ημέρες ψεκάστηκε με το White Aluminium της Alclad2. Τα λιγοστά σήματα κολλήθηκαν στην θέση τους και μετά από 12 ώρες έγινε wash στις γραμμώσεις με λάδι ζωγραφικής μεσαίας γκρι απόχρωσης αραιωμένο σε white spirit. Όταν στέγνωσε οι γραμμώσεις ψεκάστηκαν πολύ ελαφρά με αραιωμένο Smoke της Tamiya. Τέλος, δύο διαδοχικά χέρια από σατινέ βερνίκι της Gunze/Mr.Hobby έδωσαν την τελική υφή, δεδομένου ότι το πραγματικό αεροσκάφος δεν είχε επιφάνειες από γυμνό μέταλλο, αλλά ήταν βαμμένο με ματ αλουμίνιο. Το μοντέλο ολοκληρώθηκε τοποθετώντας τους σωλήνες pitot και τις κεραίες. 

Συμπερασματικά είναι ένα εύκολο στην κατασκευή κιτ, που μας δίνει την ευκαιρία να κατασκευάσουμε ένα όχι τόσο γνωστό, αλλά ενδιαφέρον θέμα από το παρελθόν της Σοβιετικής Αεροπορίας.

(Πολλές ευχαριστίες στον επίσημο διανομέα της MODELSVIT στην Ελλάδα,  το κατάστημα Fasmamodels, Ιπποκράτους 52 Αθήνα, το οποίο μας παραχώρησε το κιτ για review. Δείτε και άλλα θέματα από την MODELSVIT εδώ & εδώ).

 

MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72MiG-21 Α-144-2, MODELSVIT 1/72

Δείτε ακόμα ...

Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές