MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)

MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)

To νέο κιτ του MiG-25 από την ICM (2017) προκάλεσε αίσθηση, καθώς είναι το μοναδικό που αναπαριστά την έκδοση RBT (φωτοαναγνωριστικό-βομβαρδιστικό με δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου) στην 1/48.

Είναι το μόνο που προσφέρεται σε δελεαστική και λογική τιμή, ενώ παράλληλα διαθέτει εξαιρετική λεπτομέρεια, όπως θα δούμε πιο κάτω.

Ιστορικά είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι έχει περάσει πάνω από μισός αιώνας από την πρώτη πτήση (1964) του εντυπωσιακού αυτού ρωσικού μαχητικού των τριών (3) Μach (μπήκε σε υπηρεσία πρίν 47 χρόνια – το 1970) και κάποια από αυτά εξακολουθούν ακόμα να πετάνε με τις αεροπορίες της Συρίας και της Αλγερίας! Και με άφθονη δράση, καθώς έχει λάβει μέρος σε αερομαχίες στον Πόλεμο Ιράν-Ιράκ, στον Πόλεμο στον Περσικό Κόλπο και αλλού, έχοντας καταρρίψει πολλούς αντιπάλους, μεταξύ των οποίων ένα αμερικανικό F-18 και αρκετά ιρανικά F-4.

Τη δεκαετία του ’70 έκανε παγκόσμια αίσθηση η αυτομόληση του Ρώσου Βίκτωρ Μπελένκο με ένα ΜiG-25P στην Ιαπωνία (1976). Δύο χρόνια μετά το ανέλπιστο αυτό “δώρο” στη Δύση η Hasegawa ξάφνιασε κυκλοφορώντας το πρώτο κιτ του Foxbat στην 1/72. Mας είχε κάνει εντύπωση από τότε ότι ο κύριος τροχός του MiG-25 φτάνει στο ύψος ενός ανθρώπου! Παρόλο που σε μήκος είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από το F-15, είναι εξαιρετικά πιο ψηλό και ογκώδες. Aν σας αρέσουν τα μαχητικά τζέτ πρέπει οπωσδήποτε να φτιάξετε ένα Foxbat – ανεξαρτήτως κλίμακας. Μοναδική εμπειρία! Στην 1/48 αυτό μεταφράζεται σε κάτι λιγότερο από μισό μέτρο μήκος!

Το κιτ της ICM περιέχει κάτι λιγότερο από 200 κομμάτια σε μεσαίο γκρι και διαφανές πλαστικό, 2 φύλλα χαλκομανιών (το ένα με πολλά stencils) και ένα 24σέλιδο πολύ επεξηγηματικό φυλλάδιο οδηγιών σε σχήμα Α4 με…100 στάδια συναρμολόγησης!

Η συσκευασία είναι από τις καλύτερες και πιο ανθεκτικές που έχουμε δεί, ενώ παράλληλα είναι καλαίσθητη και έντιμη: το κουτί είναι εντελώς γεμάτο με το περιεχόμενο των sprues και δεν προσπαθεί να κερδίσει με διογκωμένο μέγεθος.

Όλα τα κομμάτια είναι άψογα καλουπωμένα χωρίς ίχνος φλάς και διαθέτουν ένα μίγμα χαραγμένης και πριτσινωτής (επίσης εσωτερικά χαραγμένης) γράμμωσης, από τις καλύτερες και πιο ρεαλιστικές που έχουμε δεί στην 1/48.  Επίσης όλες οι εξωτερικές επιφάνειες έχουν μια υπέροχη ματ υφή που βοηθά πολύ στο μοντάρισμα των κομματιών, στο τρίψιμο και στο βάψιμο.

Η άτρακτος αποτελείται από ένα κεντρικό πάνω και κάτω τμήμα, στο οποίο πολύ έξυπνα ενώνεται το κόκπιτ, οι βαθιοί και ρεαλιστικότατοι αεραγωγοί, τα πλευρικά τμήματα της ατράκτου, το χωριστό ρύγχος και τέλος η διπλή ουρά. Εσωτερικοί εγκάρσιοι νομείς φροντίζουν για την στερεότητα και ανθεκτικότητα της κατασκευής.

Το κόκπιτ είναι πολύ λεπτομερές με πίνακα οργάνων τύπου «σάντουϊτς»: Η βάση του πίνακα είναι σε γκρί πλαστικό με τρύπες, ώστε να κουμπώσουν αυτά μέσα τους σε διαφανές πλαστικό. Χειριστήριο, ποδωστήρια και ανάγλυφες κονσόλες δείχνουν εξαιρετικά με ανάγλυφους διακόπτες και μοχλούς, ζητώντας μόνο προσεκτικό βάψιμο με το πινέλο. Αρκετά καλό το κάθισμα (σε έξι κομμάτια). Οι πιο απαιτητικοί θα θελήσουν ασφαλώς να προσθέσουν ζώνες και άλλα καλούδια ανάλογα με την τσέπη τους.

Πρίν κλείσει το ρύγχος οι οδηγίες μας προειδοποιούν για τοποθέτηση μεταλλικού βάρους 25 γραμμαρίων (βάλτε παραπάνω!) προκειμένου το μοντέλο να ισορροπήσει σωστά στο τρίκυκλο σύστημα προσγείωσης. (Τη δεκαετία του ’70 πολλοί μοντελιστές έκαναν το λάθος να βάζουν πλαστελίνη για βάρος. Όμως οι παλιές πλαστελίνες είχαν υπερβολικό λάδι, με αποτέλεσμα αυτό να βγαίνει από τις όποιες ατελείς ενώσεις και να χαλάει το καμουφλάζ – έτσι πετάξαμε το δικό μας 72αρι Foxbat πριν αμέτρητα χρόνια!)

Το σύστημα προσγείωσης του μοντέλου της ICM έχει πολύ καλή λεπτομέρεια, τόσο στα ανάγλυφα σκέλη, όσο και στους τροχούς και φωλεές. Οι τελευταίες θα ωφεληθούν με την προσθήκη λίγης καλωδίωσης/σωληνώσεων πάνω στην ήδη υπάρχουσα λεπτομέρεια.

Εξίσου ρεαλιστικές είναι και οι εξαγωγές των κινητήρων, οι οποίες προσφέρουν ικανοποιητικό βάθος, όπου φαίνονται οι «σχάρες» και το άκρο των μετακαυστήρων (συνολικά 25 κομμάτια).

Τα rudder, καθώς και όλα τα πηδάλια στα χείλη εκφυγής των πτερύγων δίνονται σε χωριστά κομμάτια και μπορούν να κολληθούν σε διαφορετικές επιθυμητές θέσεις. Οι πτέρυγες θηλυκώνουν στα πλευρά της ατράκτου με διπλές γλωσσίδες, που προσφέρουν ικανοποιητικό έλεγχο συμμετρίας, καθώς θα στεγνώνει η κόλλα με το μοντέλο τοποθετημένο ανάποδα.

Το εξωτερικό φορτίο είναι μια μεγάλη εξωτερική δεξαμενή καυσίμου στην κοιλιά της ατράκτου, αλλά την παράσταση κλέβουν τα διαφανή κομμάτια για τις κάμερες στο ρύγχος.

Η καλύπτρα δίνεται σε δύο κομμάτια και μπορεί να κολληθεί ανοιχτή (υπάρχει και λεπτότατος μοχλός στήριξης), ενώ είναι εξαιρετικά διαυγής και λεπτή. Το αλεξίνεμο διαθέτει και καθρέπτη σε χωριστό κομμάτι.

Πάρα πολλά μικρά κομμάτια, όπως αντένες, σωλήνες pitot και αεροφράκτες πάνω στις πτέρυγες συμπληρώνουν το όμορφο σύνολο.

Οι χαλκομανίες είναι λεπτότατες, καλοτυπωμένες και προσφέρουν τέσσερις επιλογές για ένα σοβιετικό, ρωσικό, ιρακινό και λιβυκό αεροσκάφος. Για όλες τις παραλλαγές, καθώς και για το βάψιμο του εσωτερικού, δίνεται πίνακας με κωδικούς και ονομασίες 12 χρωμάτων από τα ακρυλικά των εταιριών Revell και Tamiya (οι κωδικοί της Revell υπάρχουν και σε enamel).

Συμπερασματικά το κιτ της ICM μας άρεσε πολύ και όποιος το επιλέξει (και δεν βιαστεί στη διάρκεια της κατασκευής) θα αποκτήσει ένα από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα στη συλλογή του.

Από πλευράς τιμής, κυκλοφορεί στην Ελλάδα στην τιμή των 46-47 ευρώ. Η τιμή του είναι εξαιρετικά χαμηλή για τα όσα προσφέρει (και συγκρίνοντάς την με ένα γνωστό πανάκριβο κιτ ιδίου θέματος – με διαπιστωμένα αρκετά λάθη - από άλλη εταιρία). Αν σας αρέσει το Foxbat, σας συνιστούμε ανεπιφύλακτα να μην χάσετε το κιτ της ICM!

Θα ακολουθήσουν και άλλες παρουσιάσεις νέων κιτ αεροσκαφών της ICM στην 1/48 από το Modellingnews.gr, ενώ την πλήρη κατασκευή του Foxbat μπορείτε να δείτε εδώ.

Χρήσιμα links:

http://www.icm.com.ua/news/454-mig-25-rbt-soviet-reconnaissance-plane-100-new.html

http://scalemodels.ru/modules/photo/viewcat.php?cid=62&orderby=date%20ASC&show=12&min=0

http://www.airliners.net/search?aircraft=34809&display=detail

https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-25

 

MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)MiG-25RBT (Reconnaissance Bomber version), ICM 1/48 (No.48901)