Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48

Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48

Το 1916, κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, η γαλλική αεροπορία έπρεπε να αντικαταστήσει μεγάλο αριθμό απαρχαιωμένων τύπων, όπως τα βομβαρδιστικά Breguet, Caudron & Farman με νεώτερης τεχνολογίας αεροσκάφη. Μέχρι να μπουν σε παραγωγή τα γαλλικά σχέδια έγινε μια επείγουσα παραγγελία βρετανικών Sopwith 1½ Strutter, τα οποία συναρμολογήθηκαν κατόπιν αδείας σε γαλλικά εργοστάσια. Ένα από τα εργοστάσια που κατασκεύασαν τα Strutter ήταν και αυτό του Γάλλου Εmile Salmson. O Salmson ήταν ήδη γνωστός για τον πρωτοποριακό υγρόψυκτο αστεροειδή κινητήρα, που πρώτος κατασκεύασε και παρήγαγε κατά χιλιάδες για πάρα πολλούς τύπους διπλάνων εκείνης της εποχής. Ετσι, σχεδίασε ένα εντελώς νέο αεροσκάφος, αξιοποιώντας τη δική του εμπειρία αλλά και βασιζόμενος στο σχέδιο του βρετανικού Sopwith 1½ Strutter. Το αποτέλεσμα ήταν το πολύ καλό Salmson 2, το οποίο αντικατέστησε τα ξεπερασμένα Strutter της γαλλικής αεροπορίας από το 1917 και μετά. Με κινητήρα Salmson 9Z, των 230-260 ίππων, το αεροσκάφος ήταν διθέσιο, συμβατικής ξύλινης δομής, με υφασμάτινη επικάλυψη, αλουμινένια καλύμματα κινητήρα και διέθετε τρία πολυβόλα (ένα επιθετικό Vickers επάνω από τον κινητήρα, συγχρονισμένο για να βάλλει μέσα από την έλικα, και ένα διπλό αμυντικό Lewis στο πίσω μέρος, όλα των 0,303 ιντσών).

Το αεροσκάφος ήταν πολύ πετυχημένο σαν φωτο-αναγνωριστικό/βομβαρδιστικό και κατασκευάστηκε σε 3200 μονάδες, όχι μόνο για τη γαλλική αλλά και για την αμερικανική αεροπορία. Μάλιστα εκτός από τον καινοτόμο υγρόψυκτο αστεροειδή κινητήρα του (σε αντίθεση με τους αερόψυκτους αστεροειδείς), ήταν από τα πρώτα που διέθεταν αυτοσφραγιζόμενη δεξαμενή καυσίμου. Hταν ιδιαίτερα ευέλικτο, με πολύ καλό βαθμό ανόδου και υψηλή ανώτατη ταχύτητα, που του επέτρεπε να αντιμετωπίζει τα εχθρικά αεροσκάφη τόσο αποτελεσματικά, ώστε πολλοί Γάλλοι και Αμερικανοί πιλότοι να γίνουν Άσσοι, σημειώνοντας αρκετές καταρρίψεις με αυτό. Στην πράξη αποδείχθηκε γεροφτιαγμένο και μπορούσε να απορροφά πολλά πλήγματα από τα εχθρικά πολυβόλα, ξεφεύγοντας από τους διώκτες του χωρίς να έχει συνοδεία φίλιων καταδιωκτικών. Μετά το τέλος του Α’ ΠΠ το Salmson χρησιμοποιήθηκε στον Ρωσικό εμφύλιο πόλεμο, ενώ υπηρέτησε με τις πολεμικές αεροπορίες του Βελγίου, της Πολωνίας και της Τσεχοσλοβακίας, καθώς και σαν πολιτικό αεροσκάφος. Η διεθνής επιτυχία του τράβηξε το ενδιαφέρον και της Ιαπωνίας, με αποτέλεσμα 600 μονάδες να κατασκευαστούν κατόπιν αδείας σε ιαπωνικά εργοστάσια, με την ονομασία Otsu 1.

Το Salmson 2 παρουσιάζει και ελληνικό ενδιαφέρον. Στη διάρκεια του Μεσοπολέμου η Ελλάδα αγόρασε 12 αεροσκάφη αυτού του τύπου, τα οποία μάλιστα συναρμολογήθηκαν στη χώρα μας. Όμως οι «δοκιμές δεν ήταν ικανοποιητικές, καθώς διαπιστώθηκε ότι τα αεροσκάφη δεν μπορούσαν να ανυψωθούν σε υψόμετρο μεγαλύτερο των 50 μέτρων και καταστράφησαν μέσα στα κιβώτια παραλαβής τους» (Πηγή: «Αεροσκάφη της ΠΑ 1929-2001», έκδοση της Υπηρεσίας Ιστορίας της ΠΑ, 2001, σελ.162, όπου υπάρχει και η μοναδική, γνωστή ως σήμερα, φωτογραφία ελληνικού Salmson 2A2). Δεδομένου ότι το αεροσκάφος είχε ήδη μια επιτυχημένη πορεία, η ανωτέρω δικαιολογία δεν «στέκεται» και η πραγματική αιτία της «ανεπάρκειας» και της «καταστροφής» θα πρέπει ίσως να αναζητηθεί στα πλαίσια συμφερόντων εκείνης της εποχής. Συμπτωματικά την ίδια χρονική περίοδο (1927) το πρώτο ελληνικής σχεδίασης αεροσκάφος «Χελιδών» στο ΚΕΑ (Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων) κρίθηκε «κατώτερο άλλων τύπων» και η παραγγελία του ακυρώθηκε. Το ΚΕΑ ήταν τεχνικά και οικονομικά εξαρτημένο από την βρετανική Blackburn, παράγοντας -φυσικά- βρετανικά αεροπλάνα και το «Χελιδών» είχε κινητήρα…Salmson!

GasPatch Models

Η ελληνική εταιρία GasPatch Μοdels αποφάσισε πρίν μερικά χρόνια να εκπλήξει ευχάριστα το μοντελιστικό στερέωμα, παρουσιάζοντας το πρώτο ελληνικό injection πλαστικό κιτ σε επίπεδα ποιότητας και λεπτομέρειας μοναδικά για τα παγκόσμια δεδομένα. Το πρώτο της κιτ είναι το Salmson 2 στην 1/48. Η προσπάθεια ξεκίνησε το 2011 και το προϊόν βγήκε στην κυκλοφορία τον Οκτώβριο του 2013 με παγκόσμια διάθεση σε όλες τις αγορές. Η πρώτη ελληνική παρουσίαση έγινε κατά τον τελευταίο Διαγωνισμό/Εκθεση της IPMS Ελλάδος. Από τότε η εταιρία έχει πρόγραμμα συμμετοχής σε πoλλές διεθνείς εκθέσεις μοντελισμού για την προώθηση των προϊόντων της με μεγάλη επιτυχία και αποδοχή. Η πρώτη διεθνής ήταν στο Scale Model World 2013 στο Τelford (ΙPMS UK Nationals), όπου έτυχε ενθουσιώδους αποδοχής από κοινό και επαγγελματίες του χώρου.

Το κιτ είναι αναμφισβήτητα ένα από τα καλύτερα που έχουν γίνει στην 1/48 και ένα από τα καλύτερα που έχουν υπάρξει ποτέ σε οποιαδήποτε κλίμακα. Η πολύχρονη έρευνα και η προσοχή που έχει δοθεί στην ενσωμάτωση της λεπτομέρειας είναι ολοφάνερη σε όλα τα κομμάτια. Η σχεδίαση έγινε στην Ελλάδα, αλλά η παραγωγή του στο εξωτερικό, σε διάφορα σημεία σε όλο τον πλανήτη. Το ίδιο συμβαίνει και με τις πωλήσεις: To 99,9% της παραγωγής κατευθύνεται σε αγορές του εξωτερικού, κυρίως στον αγγλοσαξονικό κόσμο και την Ιαπωνία, αλλά και σε χώρες όπως το Μεξικό, το Περού και η Κένυα.

Φιλοσοφία της GasPatch είναι η έμφαση στην ποιότητα και πληρότητα της λεπτομέρειας, σε βαθμό που κάθε κιτ να είναι ασύμφορο να «απαντηθεί» από τον ανταγωνισμό, καθώς και η απλότητα της κατασκευής για το μέσο μοντελιστή. Χαρακτηριστικό είναι ότι όσα κομμάτια δίνονται σε photo-etched υπάρχουν και σε πλαστικό, προσφέροντας στον πελάτη την τελική επιλογή. Στόχος είναι ο μοντελιστής αφενός να απολαμβάνει την κατασκευή και αφετέρου να μην χρειάζεται τίποτε άλλο -πέρα από ό,τι περιέχεται μέσα στο  κιτ- για να φτιάξει ένα τέλειο μοντέλο, χωρίς ανάγκη αγοράς δαπανηρών αξεσουάρ πολλαπλάσιας αξίας και χρήση περίπλοκων βελτιώσεων. Η απλότητα στη συναρμολόγηση συνδυάζεται με εξίσου προσεγμένες οδηγίες, στις οποίες γίνεται έξυπνη χρήση διαφορετικών χρωμάτων και τρισδιάστατων σκίτσων, έτσι ώστε κάθε βήμα να είναι απολύτως κατανοητό.

Το κιτ του Salmson 2 βγαίνει σε τρείς διαφορετικές εκδόσεις: Το Mid Type, το οποίο και θα σας παρουσιάσουμε αναλυτικά πιο κάτω, το Late Type και την ιαπωνική έκδοση Otsu 1.

Eκτός από τα κιτ η εταιρία διαθέτει μια ευρεία γκάμα αξεσουάρ (60 κωδικούς)  σε ρητίνη και photo-etched, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται: όργανα ελέγχου πτήσης (German air speed indicators), διάφοροι τύποι πολυβόλων Hotchkiss, Vickers & Lewis με τους γεμιστήρες τους, καθώς και εξαρτήματα στερέωσης-εντατήρες συρματόσχοινων για διπλάνα (turnbuckles/eyelets) από ατσάλι σε 1/48 & 1/32.

Είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε την έδρα της GasPatch Models στην Καλλιθέα και ομολογουμένως μείναμε εντυπωσιασμένοι από τον επαγγελματισμό, το πάθος και την αφοσίωση των ανθρώπων της εταιρίας. Ο σχεδιασμός γίνεται στον υπολογιστή με τη βοήθεια προγράμματος τρισδιάστατης σχεδίασης CAD (Computer Aided Design). Στα μελλοντικά σχέδια της εταιρίας είναι η κυκλοφορία θεμάτων από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η θεματολογία δεν είναι προς το παρόν ανακοινώσιμη, αλλά μπορούμε να αποκαλύψουμε ότι ετοιμάζονται ένα γερμανικό και ένα συμμαχικό αεροπλάνο. Tο ένα από αυτά δεν είναι διπλάνο! Oπως μας αποκάλυψαν οι άνθρωποι της εταιρίας, τα επόμενα κιτ θα είναι εξίσου -και ακόμα περισσότερο- λεπτομερή σε σύγκριση με το πρώτο. «Αλλωστε υπάρχει εμφανής άνοδος του Μοντελισμού διεθνώς και έχουμε να δούμε σπουδαία πράγματα», όπως μας τόνισε το team της GasPatchModels.

Το Salmson 2A2 της GasPatch Models στην 1/48

Το διαστάσεων 30Χ20Χ5cm κουτί του κιτ είναι αρκετά βαρύ και γεμάτο μέχρι επάνω. Από την αρχή ξεχωρίζουν δύο πράγματα: O επαγγελματισμός όσων το σχεδίασαν και η διάχυτη ποιότητα σε όλο το περιεχόμενο. Το ίδιο το κουτί είναι πολύ ελκυστικό και προσεγμένο, με μια θαυμάσια καλλιτεχνική απεικόνιση του στο εξώφυλλο, άψογα εκτελεσμένη και πειστική ως προς τη ρεαλιστικότητα του θέματος, την τρισδιάστατη υφή και το φωτισμό.

Το κουτί είναι εξαιρετικά ανθεκτικό (σημαντικό για όσους το παραγγείλουν ταχυδρομικά) και πρώτη φορά είδαμε επιτέλους το άνω τμήμα του να εφαρμόζει τέλεια στο κάτω, χωρίς να δημιουργούνται «κοιλιές» και χαλαρές επιφάνειες, κάτι που αυξάνει την αντοχή της συσκευασίας σε ταξίδια με το ταχυδρομείο. Τα περίπου 235 πλαστικά κομμάτια κατανέμονται σε επτά πλαίσια σε ανοικτό καφέ χρώμα, καθώς και σε ένα επιπλέον για τα διαφανή. Kάθε πλαίσιο είναι προστατευμένο μέσα σε χωριστό νάυλον σακουλάκι. Επίσης υπάρχουν 80 photo-etched κομμάτια σε λεπτό μεταλλικό φύλλο, 32σέλιδο έγχρωμο βιβλίο οδηγιών, αυτοκόλλητες μάσκες βινυλίου για το βάψιμο των τροχών, καθώς και διαφανής ζελατίνα με έτοιμο πατρόν για τα photo-etched πλαίσια των αλεξίνεμων. Υπάρχει ακόμα κλίνη συναρμολόγησης (jig) για την σωστή, συμμετρική κόλληση και ευθυγράμμιση των πτερύγων, κάτι που για πρώτη φορά συναντάμε σε κιτ! Το jig αποτελείται από ένα σχέδιο-κάτοψη που πρέπει να κολληθεί σε μια σκληρή (πχ. ξύλινη) βάση. Επάνω στο σχέδιο κολλάμε τα έτοιμα «laser cut» κομμάτια που υπάρχουν αριθμημένα σε πατρόν από σκληρό καφέ χαρτόνι. Το αποτέλεσμα είναι μια απροβλημάτιστη κόλληση με τέλεια συμμετρία μεταξύ ατράκτου και πτερύγων αλλά και μεταξύ άνω και κάτω πτερύγων. Η καρτέλα σημάτων περιέχει σετ για πέντε αεροσκάφη: τρία γαλλικά και δύο αμερικανικά. Χαρακτηρίζονται από πολύ λεπτό φίλμ και ζωντανά χρώματα.

Το καμουφλάζ της γαλλικής αεροπορίας είναι από τα πιο όμορφα και ενδιαφέροντα για αεροσκάφος του Α’ ΠΠ: Συνδυασμός διαφόρων πράσινων και καφέ τόνων μαζί με μαύρο για τις άνω επιφάνειες και τα πλευρά της ατράκτου, ενώ οι κάτω επιφάνειες βάφονται με ένα ανοικτό μπεζ (French Beige/Ecru). Οι οδηγίες περιέχουν συμβουλές για το σωστό χρωματισμό κάθε κομματιού σε όλα τα στάδια, αλλά δεν προτείνουν κωδικούς συγκεκριμένης εταιρίας ή εταιριών χρωμάτων. Συνολικά προτείνονται 16 διαφορετικά χρώματα για το βάψιμο του μοντέλου εσωτερικά & εξωτερικά, με ονομασίες όπως: Wood color, Chestnut Brown, French Light Green, Dull Red, Natural Metal, κλπ. Η τετραχρωμία των οδηγιών και η πλήρης ονομασία, πάντως, είναι ουσιαστική βοήθεια για το μοντελιστή που ούτως ή άλλως πρέπει να ψάξει για να επιλέξει έτοιμα χρώματα ή να καταφύγει σε αναμείξεις για ένα ρεαλιστικό αποτέλεσμα.

Στην τελευταία σελίδα των οδηγιών δίνεται ένα πολύ χρήσιμο πατρόν με μάσκες για να κόψουμε τα κυκλικά εθνόσημα ακριβώς στα σημεία που «πατούν» επάνω σε σταθερές και κινούμενες επιφάνειες (πχ. πηδάλια κλίσης). Στις οδηγίες τονίζεται ότι τα κομμάτια του κιτ είναι τόσο λεπτά και λεπτομερή που δεν θα πρέπει να βιαστούμε να τα αποκόψουμε από τα πλαίσιά τους με το παραδοσιακό κόφτη ή ψαλίδι, αλλά να χρησιμοποιήσουμε πριονωτό ξυράφι (etched saw ή razor saw), ένα ούτως ή άλλως πολύ χρήσιμο μοντελιστικό εργαλείο ακριβείας. Θα ήταν πραγματικά κρίμα να καταστρέψουμε από βιασύνη ή ακατάλληλες κινήσεις ένα τόσο όμορφο κιτ. Η υφασμάτινη επικάλυψη αναπαριστάται τέλεια σε όλες τις εξωτερικές επιφάνειες χωρίς υπερβολές στη «σαγρέ» υφή του πλαστικού, ενώ οι νευρώσεις στην αεροτομή των πτερύγων αλλά και στα πλευρά της ατράκτου ξεχωρίζουν ρεαλιστικά και με ένα προσεκτικό βάψιμο θα δείξουν τέλεια.

Τα χείλη προσβολής και εκφυγής των πτερύγων είναι πάνλεπτα και εντός κλίμακας χωρίς να χρειάζονται καμία απολύτως επέμβαση από τον μοντελιστή. Ειδικά τα χείλη εκφυγής είναι τόσο λεπτά που κόντρα στο φώς το πλαστικό δείχνει ημιδιαφανές – σημάδι ότι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί για να μην χαλάσουμε την άψογη περιφέρεια με κάποιο «απρόσεκτο» εργαλείο. Πολύ σημαντικό ότι οι πτέρυγες δίνονται κατά το δυνατόν σε ενιαίο κομμάτι, δεν αποτελούνται δηλαδή από δύο μισά (άνω & κάτω), με συνέπεια να μην υπάρχει σημείο ένωσης που να χρειάζεται τρίψιμο ή στοκάρισμα. Ειδικά η άνω πτέρυγα δίνεται σε ένα και μοναδικό κομμάτι με τη σωστή δίεδρο, ενώ η κάτω πτέρυγα αποτελείται από την αριστερή και τη δεξιά ημιπτέρυγα.

Όλα τα πτερύγια κλίσης (ailerons), καθώς και τα ουραία πηδάλια (rudder & elevators) μπορούν να τοποθετηθούν σε διαφορετικές γωνίες, ενώ ακόμα και τα διάκενα που αφήνουν με την πτέρυγα είναι σωστά στην κλίμακα. Για τα συρματόσχοινα υπάρχουν έτοιμες υποδοχές και είναι στην κρίση του μοντελιστή αν θα χρειαστεί να τις βαθύνει περισσότερο με ένα mini τρυπανάκι χειρός, ανάλογα με τη μέθοδο rigging που θα χρησιμοποιήσει, καθώς η εταιρία δεν παρέχει ούτε προτείνει υλικό για το σκοπό αυτό. Υπάρχουν όμως άφθονα σχέδια που δείχνουν το πώς και το πού πρέπει να τοποθετηθεί κάθε συρματόσχοινο, με χωριστά χρώματα για να είναι σαφής η θέση του καθενός. Γενικά η φινέτσα και λεπτότητα των κομματιών του κιτ αυξάνει κάθετα τη συνολική ρεαλιστική εμφάνιση του τελειωμένου μοντέλου, καθώς όλα τα διπλάνα του Α’ ΠΠ ήταν ιδιαίτερα λεπτές & ελαφρές κατασκευές.

Τα στυλίδια είναι στο σωστό πάχος και στερεώνονται στις πτέρυγες σε βαθιές και ασφαλείς υποδοχές. Τα δε κεντρικά struts εδράζονται βαθιά στην άτρακτο (όπως στο πραγματικό) και η ενιαία άνω πτέρυγα ισορροπεί επάνω τους τέλεια πριν κολληθεί.

Τα δύο μισά της ατράκτου είναι τόσο λεπτά που στα σημεία που κολλούνται τα εγκάρσια εσωτερικά τμήματα καλό θα ήταν να χρησιμοποιηθεί η υγρή κόλλα με τη μέγιστη φειδώ και αυτό ισχύει για όλες τις κολλήσεις στο κιτ. Θα ήταν κρίμα να καταστρέψουμε τα λεπτεπίλεπτα κομμάτια από ξεχείλισμα κόλλας. Αλλωστε η εφαρμογή είναι τόσο καλή που πολλά από τα μεγαλύτερα κομμάτια στέκονται στη θέση τους χωρίς κόλλα. Ειδικά οι γρίλιες στα καλύμματα του κινητήρα αποτυπώνονται τόσο τέλεια που νομίζει κανείς ότι είναι ανοικτές-ενώ δεν είναι. Απλά έχει γίνει άψογη δουλειά τόσο στο υπερυψωμένο/ανάγλυφο τμήμα τους όσο και στίς αντίστοιχες εσοχές. Φυσικά με τόσο λεπτό πλαστικό είναι πανεύκολο να κοπούν τα καλύμματα που θέλουμε για να δείξουμε την εξαιρετική λεπτομέρεια του κινητήρα.

Όλη η ράχη της ατράκτου πίσω από το κόκπιτ δίνεται σε ξεχωριστό κομμάτι έτσι ώστε το σημείο ένωσης να μην βρίσκεται στο μέσον (με κίνδυνο να εξαφανίσουμε την παρακείμενη λεπτομέρεια τρίβοντάς το) αλλά μοιρασμένο στα άνω πλάγια άκρα, όπου το τρίψιμο (αν χρειαστεί) είναι λιγότερο και τα σημεία ένωσης πρακτικά αόρατα.

Εσωτερικά δύσκολα θα μπορούσε κανείς να ζητήσει περισσότερη λεπτομέρεια. Το κόκπιτ κρίνεται υπερπλήρες, με ανατομικό κάθισμα πιλότου, (αναδιπλούμενο για τον παρατηρητή), ζώνες πρόσδεσης σε photo-etched, τροχαλίες κίνησης, κάθετους νομείς & νευρώσεις, πυξίδα, χειριστήριο, ποδωστήρια, ανάγλυφο πίνακα με χαλκομανίες για τα όργανα, αμπερόμετρο, μπαταρία, λάμπα σημάτων, πλήκτρο σημάτων Μορς, ηλεκτρικό πίνακα, photo-etched λεπτομέρειες για τις στεφάνες των οργάνων, μοχλούς/μανέτες του κινητήρα και άλλες μικρολεπτομέρειες που διακρίνονται τέλεια στο έγχρωμο βιβλιαράκι των οδηγιών. Για το πίσω μέλος του πληρώματος υπάρχουν επιπλέον, εκτός από το δίδυμο πολυβόλο, κυκλικό πλαίσιο στήριξης του τελευταίου, γεμιστήρες, θήκες φωτογραφικών πλακών και τρείς διαφορετικές φωτογραφικές κάμερες (για επιλογή μίας -από δύο διαφορετικές- στην κοιλιά της ατράκτου), καθώς και μία μικρότερη φορητή κάμερα στη θέση του πίσω πολυβόλου (εναλλακτικά στη θέση του τελευταίου). Ο φακός των φωτομηχανών δίνεται σε διαφανές πλαστικό! Φυσικά τα σταυρονήματα σκόπευσης και οι ράγες ανύψωσης των πολυβόλων δίνονται σε photo-etched για περισσότερη αληθοφάνεια. Άφθονα σχέδια υπάρχουν και για τα συρματόσχοινα/ντίζες που διατρέχουν το εσωτερικό της ατράκτου. Το πιθανότερο είναι ότι πολλά από αυτά δεν θα φαίνονται στο τελειωμένο μοντέλο, όμως παρέχεται και αυτή η δυνατότητα, πολύτιμη αν επιλέξουμε να αφαιρέσουμε τμήματα που να δείχνουν την εσωτερική λεπτομέρεια…

Ο κινητήρας είναι ένα μικρό μοντέλο από μόνος του, με χωριστό το τμήμα των εννέα κυλίνδρων, σωληνώσεις εξαγωγής καυσαερίων, ωστήριες ράβδους, μοχλούς βαλβίδων, πολλαπλό σωλήνα εισαγωγής, στήριγμα στην άτρακτο, και όλα αυτά χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό πλαστικών και photo-etched κομματιών. Σχεδόν τρείς σελίδες οδηγιών αφιερώνονται σε αυτόν και μία από αυτές μόνο για το βάψιμό του. Αξίζει να αφήσετε κάποια πλευρικά καλύμματα ανοικτά για να φανεί η λεπτομέρειά του, καθώς πίσω από την (εξαίσια σε λεπτότητα και λεπτομέρεια) δίφυλλη έλικα τοποθετείται η φτερωτή του ανεμιστήρα (Fan), κρύβοντας οτιδήποτε θα μπορούσε να φανεί από το μπροστινό άνοιγμα. Τέσσερα διαφορετικά ζεύγη τροχών περιέχονται για να επιλέξουμε ένα, ανάλογα με τη γαλλική ή αμερικανική έκδοση του αεροσκάφους. Σε κάθε περίπτωση έχουμε ανάγλυφο το όνομα του κατασκευαστή του ελαστικού στο πλαϊνό του πέλματος. Το σύστημα προσγείωσης αποτελείται από τρείς λεπτομερείς δοκούς σε ένα ενιαίο συγκρότημα για κάθε τροχό, προκειμένου να επιτευχθεί μέγιστη αντοχή/στερεότητα της κατασκευής. Ιδιαίτερη πινελιά η ύπαρξη των bungee cords, σφικτά τυλιγμένων καλωδίων, στην εσωτερική πλευρά της ζάντας, που λειτουργούσαν σαν πρωτόγονες αναρτήσεις/αμορτισέρ στις άκρες του οριζόντιου συνδετικού άξονα ανάμεσα στους δύο τροχούς.

Συμπερασματικά, το πρώτο κιτ της GasPatch Models προσφέρει πολύ περισσότερα από όσα αφήνει να εννοηθεί η -εξίσου πολύ προσιτή- τιμή του. Σίγουρα αξίζει να το προσθέσετε στη συλλογή σας και -αν το κάνετε- είναι σίγουρο ότι θα το φτιάξετε και θα το ευχαριστηθείτε. Κι αν θέλατε να φτιάξετε ένα διπλάνο στην 1/48, το Salmson είναι ιδανικό για να ξεκινήσετε τώρα και να απολαύσετε όλη τη διάρκεια της κατασκευής. Όσοι από σας θελήσουν να το κάνουν ελληνικό (ρεαλιστικό ή what if…) αρκεί να εφαρμόσουν το γαλλικό pattern που περιέχεται στις οδηγίες, να τοποθετήσουν ελληνικά εθνόσημα (σχετικά εύκολο να βρεθούν από άλλα κιτ ή καρτέλες που κυκλοφορούν ή -ακόμα καλύτερα- να μασκαριστούν) και έναν λευκό αριθμό στην άτρακτο (περιέχονται αρκετοί στο κιτ), σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα γνωστές πληροφορίες. Είναι βέβαιο ότι το τελικό αποτέλεσμα θα είναι ο αδιαμφισβήτητος πόλος έλξης των φίλων σας, αλλά και των επισκεπτών στις επόμενες εκθέσεις!

Περισσότερα για τα κιτ και τα αξεσουάρ της GasPatch Models θα βρείτε εδώ: http://www.gaspatchmodels.com

 

Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Το πλαίσιο με τα διαφανή κομμάτια.Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48Salmson 2A2, GasPatch Models, 1/48