Curtiss SO3C Seamew (4817), Czech Model 1/48

Curtiss SO3C Seamew (4817), Czech Model 1/48

Το 1937, το αμερικανικό ναυτικό εξέδωσε μια προδιαγραφή για ένα ανιχνευτικό αεροσκάφος με μονή πτέρυγα, για να εξοπλίσει τα θωρηκτά και καταδρομικά σκάφη του. Η Curtiss ανέλαβε την παραγωγή ενός μεσοπτέρυγου μονοπλάνου με ένα μεγάλο κεντρικό πλωτήρα και δύο σταθερούς μικρότερους, τοποθετημένους κάτω από τα φτερά. Τα πτητικά τεστ έδειξαν σοβαρά προβλήματα σταθερότητας και δυνατότητας χειρισμού. Τα προβλήματα αποκαταστάθηκαν με την αύξηση της επιφάνειας στο κάθετο σταθερό και τοποθέτηση μικρών καθέτων προεκτάσεων στις άκρες των πτερύγων. Ένα άλλο πρόβλημα που προέκυψε σχετικά με την ψύξη του αερόψυκτου κινητήρα Ranger V- 770 (ισχύος 520 ίππων), λύθηκε με την αύξηση της επιφάνειας στην εισαγωγή αέρα και την τοποθέτηση κινητών θυρίδων για την εξαγωγή του θερμού αέρα. Στο αεροσκάφος υπήρχε η δυνατότητα να αφαιρούνται οι πλωτήρες και να τοποθετούνται σταθερά σκέλη με τροχούς και αεροδυναμικά καλύμματα. Παρ’ όλα αυτά δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και αποσύρθηκε πριν τη λήξη του B΄ ΠΠ, (χωρίς ποτέ να καταφέρει να αντικαταστήσει το Vought Kingfisher με το οποίο συνυπήρξε), αναλαμβάνοντας στη συνέχεια εκπαιδευτικό ρόλο. Ωστόσο κατασκευάστηκαν 795 μονάδες σε όλη τη διάρκεια του Πολέμου.

Το κιτ στην 1/48

Το κιτ της Czech Model στην 1/48 απαρτίζεται από μόλις 27 κομμάτια σε γκρι-μπλε πλαστικό, 2 σε διαφανές και 13 σε ρητίνη πολύ καλής ποιότητας. Τα κομμάτια πολυστερίνης έχουν μέτριο πάχος και οι λεπτές γραμμώσεις είναι  χαραγμένες. Η εφαρμογή φαίνεται καλή και τα περισσεύματα πλαστικού είναι ουσιαστικά ανύπαρκτα. Η χρήση στόκου προβλέπεται να είναι περιορισμένη με την προϋπόθεση ότι θα γίνουν προσεκτικές κολλήσεις. Το πιλοτήριο και ο χώρος του πλοηγού – πολυβολητή, βρίθει από λεπτομέρεια αφού όλα σχεδόν τα κομμάτια είναι από ρητίνη και μάλλον δύσκολα θα βρείτε κάτι έξτρα να προσθέσετε. Ο κινητήρας είναι τύπου αντεστραμμένου «V», αερόψυκτος (παρά το σχήμα που παραπέμπει σε υδρόψυκτο) και οι 12 κύλινδροί του (6+6 εν σειρά) διακρίνονται από την μεγάλη εισαγωγή αέρα στο ρύγχος. Το αντίστοιχο ρητινένιο κομμάτι, το  μόνο που θα χρειαστεί επί πλέον είναι καλώδια για τα μπουζί. Τα δύο διαφανή κομμάτια έχουν ενσωματωμένα τα κινητά τμήματα των καλυπτρών, οπότε οι πιο έμπειροι μάλλον δεν θα αντισταθούν στον πειρασμό να τα κάνουν πρεσαριστά, ώστε να κολληθούν ανοικτά. Ενσωματωμένες είναι όλες οι κινητές επιφάνειες ελέγχου. Για όσους δεν θελήσουν να τοποθετήσουν το μοντέλο στο φυσικό του περιβάλλον, δηλαδή στο νερό, παρέχεται ένα σετ βοηθητικών τροχών, το οποίο τοποθετούνταν όταν το υδροπλάνο έβγαινε για λόγους συντήρησης στην  ξηρά.  Η καρτέλα με τα σήματα έχει πολύ  καλή εκτύπωση, με σατινέ λεπτό φιλμ και παρέχει δύο επιλογές. Η μία είναι δίχρωμη με blue – gray FS 35189 για τις επάνω επιφάνειες και light gray FS 36440 για τις κάτω επιφάνειες. Η άλλη είναι τρίχρωμη με non spectacular sea blue FS 35042 για τις επάνω επιφάνειες, intermediate blue για τα πλαϊνά και άσπρο για τις κάτω επιφάνειες. Συνολικά έχουμε ένα εύκολο μοντέλο, το οποίο μπορεί να εισάγει σχετικά άπειρους μοντελιστές στον κόσμο της ρητίνης. -Γ.Α.