Mr.PAINT Acrylic Paint for Airbrush…από τη Σλοβακία

Mr.PAINT Acrylic Paint for Airbrush…από τη Σλοβακία

Ακόμα μία εταιρία μοντελιστικών χρωμάτων έρχεται να προστεθεί στην ήδη ευρεία γκάμα διεθνώς. Πρόκειται για την Mr.PAINT από την Σλοβακία. Η πρώτη ευχάριστη έκπληξη είναι το μεγάλο μέγεθος: 30ml και μάλιστα σε πολύ βολικό γυάλινο μπουκάλι με βιδωτό πώμα, ίδιου σχήματος με αυτό των Alclad και ελάχιστα μεγαλύτερο. Η δεύτερη είναι η ακρυλική τους σύνθεση, που σημαίνει ευκολία στο καθάρισμα, ελάχιστη οσμή και, όπως όλα δείχνουν, ποιοτικά ανώτερη χημική σύνθεση.

Κοιτώντας στην ιστοσελίδα της εταιρίας (http://www.mrpaint.sk) βλέπει κανείς ότι η προσπάθεια είναι σοβαρή, κρίνοντας από τις ολοκληρωμένες σειρές που διατίθενται (πχ. πλήρης σειρά των RLM της Luftwaffe B’ ΠΠ, σύγχρονα χρώματα της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας, μεταλλικά, αγωνιστικών αυτοκινήτων κλπ). Συνολικά υπάρχουν -μέχρι σήμερα- 80 κωδικοί στο χρωματολόγιο και η λίστα αυξάνεται σταδιακά. Ηδη υπάρχουν τέσσερις βασικές κατηγορίες: Aεροσκάφη, Αρματα Μάχης/Στρ.Οχήματα, Πολιτικά Αυτοκίνητα και Μεταλλικές αποχρώσεις. Στην τελευταία κατηγορία είναι εμφανής ο στόχος της σλοβακικής εταιρίας να ανταγωνιστεί και να ξεπεράσει την κυριαρχία των Alclad στο χώρο.

Μπορέσαμε να δούμε από κοντά και να δοκιμάσουμε πέντε από τα αεροπορικά/γενικά χρώματα, καθώς και ένα απόλυτα διαφανές (σαν νερό) γυαλιστερό βερνίκι (super clear).

To μεγαλύτερο πλεονέκτημα όμως των Mr. PAINT είναι ότι δεν χρειάζονται ανακάτεμα με τον παραδοσιακό τρόπο, παρά μόνο ένα καλό κούνημα (με τη βοήθεια της μεταλλικής σφαίρας – ρουλεμάν) που βρίσκεται για το σκοπό αυτό μέσα σε κάθε μπουκάλι.

Η δοκιμή έγινε με έναν Iwata HP-B με μπέκ 0,2mm. Η επιλογή μας ήταν ένα δύσκολο χρώμα, το ανοικτό γκριζογάλανο RLM76 που εχρησιμοποιείτο κατά κόρο στις κάτω επιφάνειες των γερμανικών αεροπλάνων κατά το Β’ ΠΠ. Ρίξαμε κατευθείαν το (καλά κουνημένο) χρώμα στο σταθερό δοχείο του αερογράφου και ψεκάσαμε τις κάτω επιφάνειες ενός Me509 της Trumpeter στην 1/48. Τοποθετήσαμε λιγότερο από 1ml, χωρίς καμία αραίωση, και η ποσότητα αυτή έφτασε να καλύψει με το πρώτο πέρασμα όλη την κάτω και αρκετή από την πλευρική επιφάνεια του μοντέλου. Η πίεση ήταν στα 10psi και αμέσως αντιληφθήκαμε πως έχουμε να κάνουμε με μια εξαιρετική φόρμουλα. Το μοντέλο καλύφθηκε από ένα λεπτότατο στρώμα χρώματος, χωρίς να κρύβεται η παραμικρή λεπτομέρεια, αντιθέτως αναδεικνυόταν ιδανικά κάθε πριτσίνι και κάθε καλή λεπτομέρεια που είχαμε επαναχαράξει. Το χρώμα ψεκάστηκε σε επιφάνειες που είχαν ήδη ψεκαστεί κατά 50% με ένα σκούρο γκρί (που είχε στεγνώσει πριν πολλές μέρες) ενώ οι άλλες μισές ήταν γυμνό πλαστικό. Η καλυπτικότητα ήταν τέλεια. Με λίγο παραπάνω χρώμα θα είχαμε τελειώσει τις κάτω επιφάνειες με ένα και μοναδικό χέρι (επίτευγμα για τόσο ανοικτό τόνο). O ΗP-B ψεκάζει μόνο στενές δέσμες αλλά αυτό δεν επηρέασε στο ελάχιστο την καλυπτικότητα. Κόκκος ανύπαρκτος και η συμπεριφορά του αερογράφου άριστη.

Ενώ ψεκάζαμε παρατηρήσαμε ότι το χρώμα στέγνωνε σχεδόν ακαριαία πάνω στην επιφάνεια του μοντέλου. Επιμείναμε επίτηδες περνώντας πάνω από ίδια σημεία αλλά πέρα από μία αύξηση στην τονικότητα του χρώματος δεν είδαμε να χτίζει σε κανένα σημείο. Ελάχιστα λεπτά μετά το βάψιμο μπορούσαμε να ακουμπάμε με γυμνά δάκτυλα τις βαμμένες επιφάνειες – ήταν ήδη εντελώς στεγνές. Το χρώμα είναι ανθεκτικό στα πιασίματα (θυμίζοντας στους παλιότερους τα enamel Pactra που είχαν επίσης άριστη συμπεριφορά και ποιότητα).

Επίσης πολύ σωστοί και ρεαλιστικοί μας φάνηκαν οι χρωματικοί τόνοι. Ειδικά το RLM76 είναι κοντά στο τέλειο, πετυχαίνοντας 100% τα αντίστοιχα scale color chips του «The Official Monogram Painting Guide to German Aircraft 1933-1945» (Μerrick & Hitchcock, 1980) και πλησιάζοντας αρκετά το (κάπως πιο μπλέ) δείγμα που συναντάμε στο «Luftwaffe Camouflage and Markings 1933-1945, Volume 2» (Kerrick & Kiroff, Classic Publications 2005). Προσωπικά η απόχρωση στο πρώτο βιβλίο κρίνουμε πως είναι πιο ορθή σε σχέση με τις έντονα μπλέ τάσεις που υπερισχύουν του γκρί στο δείγμα του δεύτερου (βλέπε και φωτογραφία του βαμμένου μοντέλου ανάμεσα στα δύο χρωματολόγια).

Το καθάρισμα του αερογράφου έγινε εύκολα και γρήγορα και διαπιστώσαμε πως τα υπολείμματα του χρώματος φεύγουν άνετα με άζαξ ή οινόπνευμα χωρίς να στερεοποιούνται άσχημα στα μέρη του αερογράφου. Η εταιρία συνιστά ως αραιωτικό/διαλυτικό το Mr.Levelling Tninner της Gunze – αν ποτέ το χρειαστείτε, διότι η πυκνότητα φρέσκου γάλακτος που έχει ήδη το Mr.PAINT δεν απαιτεί κανενός είδους προσθήκη διαλυτικού. Κατά το ψέκασμα μυρίζουν ελάχιστα και αυτό το λίγο είναι πολύ ευχάριστο στην όσφρηση, έτσι ώστε αν βάψετε για λίγο κανείς στο σπίτι δεν θα αντιληφθεί τίποτα!

Αφήσαμε τελευταία την τιμή του κάθε χρώματος (5,40 ευρώ) που όμως κρίνεται λογική -αλλά και πρακτική- αν σκεφτούμε την τριπλάσια ποσότητα (30ml) σε σχέση με άλλους ανταγωνιστές από την Ασία.

Περισσότερες πληροφορίες για τα Mr.PAINT θα βρείτε εδώ:

http://mrpaint.sk/

Kατά τη γνώμη μας αξίζει - και με το παραπάνω - να τα δοκιμάσετε.

 

Mr.PAINT Acrylic Paint for Airbrush…από τη ΣλοβακίαMr.PAINT Acrylic Paint for Airbrush…από τη ΣλοβακίαMr.PAINT Acrylic Paint for Airbrush…από τη Σλοβακία