Messerschmitt Bf-108B Taifun, Eduard 1/48

Messerschmitt Bf-108B Taifun, Eduard 1/48

To Bf108 ξεκίνησε να σχεδιάζεται από την Messerschmitt το 1934. Οι προδιαγραφές ανάφεραν ένα ελαφρύ διθέσιο τουριστικό αεροσκάφος, το οποίο σύντομα θα ετροποποιείτο σε τετραθέσιο. Αργότερα, από το βασικό σχέδιο προήλθε η σειρά Bf109 που ήταν υπεύθυνη για εκατοντάδες καταρρίψεις στον Β.Π.Π.  Όταν πρωτοπέταξε ήταν από τα πιο προηγμένης σχεδίασης αεροσκάφη στην κατηγορία του. Διέθετε ανασυρόμενο σύστημα προσγείωσης, ολομεταλλική κατασκευή και είχε άψογα πτητικά χαρακτηριστικά. Το Taifun, όπως ονομάστηκε, στην αρχή της καριέρας του έλαβε μέρος σε έναν διεθνή αεροπορικό αγώνα και παρόλο που τερμάτισε 5ο τράβηξε την προσοχή του RLM (υπουργείου Αεροπορίας) το οποίο παράγγειλε 38 μονάδες. Η παραγωγή του ξεκίνησε στα τέλη του 1935 με την έκδοση Β και μέχρι τον τερματισμό της ξεπέρασε τις 600 μονάδες. Έγιναν εξαγωγές και σε άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων η Ελβετία, η Ουγγαρία, η Βουλγαρία και η Γιουγκοσλαβία.  Κατά την διάρκεια του Πολέμου η γραμμή παραγωγής μεταφέρθηκε στην Γαλλία, η οποία μετά τη συνθηκολογηση συνέχισε να το παράγει με την ονομασία Nord 1000. 

To κιτ της Eduard στην 1/48

Ανοίγοντας το μικρό σχετικά, αλλά υπερπλήρες κουτί του κιτ της Eduard βρισκόμαστε σε μια ευχάριστη έκπληξη. Συναντάμε τα πάντα προσεκτικά συσκευασμένα σε πλαστικές σακούλες.  Σε τρία πλαίσια βρίσκουμε 89 κομμάτια σε πράσινο – λαδί   πλαστικό, ένα πλαίσιο με δύο κομμάτια σε διαφανές λεπτό πλαστικό με καλή διαφάνεια, ένα φύλλο με έτοιμες μάσκες για τα διαφανή μέρη, τις ζάντες των τροχών και την λουρίδα στην άτρακτο και ένα φιλμ για τα όργανα έλεγχου στο κόκπιτ. Οι γραμμώσεις είναι παντού λεπτές και χαραγμένες. Οι επιφάνειες ελέγχου είναι παντού ενσωματωμένες αλλά μπορούν εύκολα να κοπούν και να κολληθούν σε μη ουδέτερη θέση. Η εφαρμογή δείχνει καλή και περισσεύματα πλαστικού δεν υπάρχουν. Το πιλοτήριο είναι πλήρες και θα χρειαστεί μόνο ζώνες και κάποιους μοχλούς.  Ο κινητήρας δίνεται σε 18 κομμάτια. Θα χρειαστεί σωληνώσεις και καλωδιώσεις για να ζωντανέψει, και αν θέλετε να τον παρουσιάσετε επάνω στο αεροσκάφος θα χρειαστεί να κόψετε τις θυρίδες. Τα σκέλη προσγείωσης είναι αρκετά λεπτά και ρεαλιστικά για την κλίμακα, αλλά και ικανά να σηκώσουν το βάρος του μοντέλου. Οι  φωλεές του συστήματος προσγείωσης είναι σωστές και με αρκετή λεπτομέρεια. Υπάρχουν δύο φυλλάδια, το ένα απεικονίζει την κατασκευή του μοντέλου και το άλλο την τοποθέτηση των χαλκομανιών, την χρήση των μασκών και τις παραλλαγές βαψίματος. Αυτές είναι δύο και αναφέρονται σε τρίχρωμες εκδόσεις, η πρώτη για την Ευρώπη με splinter παραλλαγή δύο πράσινων RLM 70, 71 για τις επάνω επιφάνειες και RLM 65 για τις κάτω και η δεύτερη για την Λιβύη με RLM 79 και βούλες RLM  80 για τις επάνω επιφάνειες και RLM 78 για τις κάτω.  Η καρτέλα των σημάτων έχει καλή ποιότητα και είναι εκτυπωμένη από την Eduard, έχει δε πολύ λεπτό φιλμ. Πρόκειται για ένα πολύ καλό και μοναδικό κιτ, το οποίο μπορεί να δώσει ευχάριστες μοντελιστικές ώρες χωρίς να χρειάζεται απαραίτητα πολλές βελτιώσεις. -Γ.Α.

(Σημ: To κιτ της παρουσίασης κυκλοφόρησε το 2002. Το 2009 η Eduard το επανακυκλοφόρησε στην έκδοση Profipack εμπλουτισμένο με photo-etched parts και νέα καρτέλλα σημάτων με 5 διαφορετικές επιλογές. Στο μεσοδιάστημα, αλλά και μετά το 2009, το έχει επανακυκλοφορήσει άλλες τρείς φορές, με διαφορετικά εξώφυλλα και καρτέλλες σημάτων, πχ. Foreign service, Weekend edition).

Messerschmitt Bf-108B Taifun, Eduard 1/48Messerschmitt Bf-108B Taifun, Eduard 1/48Messerschmitt Bf-108B Taifun, Eduard 1/48Messerschmitt Bf-108B Taifun, Eduard 1/48
Κατηγορία: