Nakajima B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48

Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48
Κλίμακα: 
Εταιρία: 
Φωτογραφίες: 

Το παλαιό αυτό κιτ της Nichimo αποτελείται από 123 κομμάτια σε γκρι και διαφανές πλαστικό με λεπτή χαραγμένη γράμμωση και χαραγμένα πριτσίνια.  Η λεπτομέρεια βρίσκεται σε αρκετά καλό επίπεδο και, όπως θα φανεί κατά την διάρκεια της κατασκευής, η εφαρμογή είναι πολύ καλή. Ελάχιστα είναι τα περισσεύματα πλαστικού από τις ενώσεις του καλουπιού. Μόλις δύο είναι τα διαφανή κομμάτια σε σχετικά χονδρό αλλά αρκετά καθαρό πλαστικό. Το πάχος τους καθιστά απαγορευτικό το κόψιμο των κινητών μερών ώστε αυτά να κολληθούν ανοικτά. Το σχέδιο κατασκευής είναι απλουστευμένο και δεν δίνει σαφείς οδηγίες βαψίματος σε αρκετά σημεία.

Κατασκευή

Η κατασκευή ξεκίνησε από τον κινητήρα που διαθέτει ικανοποιητική λεπτομέρεια και δίνει τις δύο σειρές κυλίνδρων, αυλούς εισαγωγής - εξαγωγής και παρελκόμενα. Από μας προστέθηκαν τα μπουζοκαλώδια, οι σωλήνες μεταφοράς λαδιού και ο δακτύλιος συλλογής καυσαερίων. Οι κύλινδροι βάφτηκαν με διάφορους μεταλλικούς τόνους, τα καλύμματα των ωστηρίων και των βαλβίδων μαύρα και το κάλυμμα του κιβώτιου υποδιπλασιασμού στροφών με γκρι-πράσινο. Τα πάντα λερώθηκαν με oil της Gunze και λάδι ζωγραφικής αραιωμένο με διαλυτικό.  Στο μπροστά μέρος του αντιπυρικού διαφράγματος προστέθηκαν κάποιες σωληνώσεις, ντίζες και φιάλες. Φτάνοντας στο κόκπιτ βρίσκουμε καλή λεπτομέρεια εκτός από τα καθίσματα του πληρώματος, που είναι χονδρά και με λάθος σχήμα. Για τον χειριστή και τον πολυβολητή κατασκευάστηκαν άλλα από λεπτό φύλλο αλουμινίου, ενώ από το κάθισμα του βομβαρδιστή αφαιρέθηκε η πλάτη και τοποθετήθηκαν δύο στηρίγματα από πλαστικό και πανί από χαρτοπετσέτα. Οι ζώνες πρόσδεσης προήλθαν από την Aires.  Στο πάτωμα προστέθηκαν δύο κονσόλες για τον χειριστή, επάνω στις οποίες τοποθετήθηκαν οι μανέτες του κινητήρα και διάφοροι μοχλοί. Σε αυτή τη φάση της κατασκευής, αποφασίστηκε τα πηδάλια ύψους – βάθους και διευθύνσεως να μετακινηθούν από την ουδέτερη θέση, οπότε χειριστήριο και ποδωστήρια τοποθετήθηκαν στην ανάλογη θέση. Πιο πίσω στον χώρο του βομβαρδιστή βελτιώθηκε το πάτωμα, επάνω του τοποθετήθηκε ένα κουτί με τους μοχλούς άφεσης του οπλισμού και βελτιώθηκε το σκοπευτικό. Το σύνολο του κόκπιτ και γενικότερα το εσωτερικό της ατράκτου, δεν βάφτηκε με το με bamboo green  που αναφέρουν οι οδηγίες, αλλά με διάφορους τόνους πράσινου, σύμφωνα με αυτά που αναφέρει το πολύ καλό βιβλίο Japanese Aircraft Interiors 1940-45 (Μοnogram Publications) . Όλες οι επιφάνειες φωτίστηκαν με την μέθοδο του στεγνού πινέλου και χρώματα ανοικτότερα των βασικών και έγιναν φθορές με αλουμίνιο. Στα πλαϊνά της ατράκτου τοποθετήθηκαν μερικά κουτιά ηλεκτρονικών και κάποιες καλωδιώσεις. Επίσης ανοίχτηκαν δύο μικρά παράθυρα τα οποία δίνονται συμπαγή. Το σύνολο του πατώματος και του κινητήρα κολλήθηκε στο αριστερό κομμάτι της ατράκτου. Ο κύριος πίνακας έχει τα όργανα ανάγλυφα. Βάφτηκε μαύρος και τα όργανα με άσπρο. Με κόκκινο και κίτρινο χρώμα βάφτηκαν κάποιες ενδεικτικές λυχνίες. Στο δεξιό κομμάτι της ατράκτου και συγκεκριμένα από το κάλυμμα του κινητήρα και τα παρελκόμενά του αφαιρέθηκαν οι θυρίδες προσιτότητας και κατασκευάστηκαν άλλες λεπτότερες από αλουμινόφυλο. Οι πατούρες των καλυμμάτων κατασκευάστηκαν από λεπτές λουρίδες πλαστικού.  Με πολύ λεπτό τρυπάνι χεριού ανοίχτηκαν οι μικροσκοπικές τρύπες για τις βίδες. Τα δύο μισά της ατράκτου έκλεισαν χωρίς πρόβλημα, αφού πρώτα αποχωρίστηκε με τον κόφτη το πηδάλιο διεύθυνσης. Το σκοπευτικό δημιουργήθηκε από λεπτά κομματάκια πλαστικού κατάλληλα διαμορφωμένα και κολλήθηκε στην θέση του.

Με την βοήθεια ενός πιστολιού θερμού αέρα, δημιουργήθηκαν διαφανή αντίγραφα των κομματιών της καλύπτρας (κινητά και σταθερά μέρη). Με ένα ψαλίδι καθαρίστηκαν στα όριά τους και κατόπιν με οδηγό τα κομμάτια του κιτ ήλθαν στις ακριβείς διαστάσεις. Πάντα με οδηγό τα κομμάτια του κιτ και αφού τοποθετήθηκε και στέγνωσε καλά το υγρό μασκαρίσματος (Humbrol Μaskol ή Gunze Μasking Sol R), κόπηκαν και αφαιρέθηκαν τα σημεία που έπρεπε να βαφούν. Με ελάχιστες ποσότητες κόλλας στιγμής τα σταθερά διαφανή κολλήθηκαν στην άτρακτο, στοκαρίστηκαν και τρίφτηκαν προσεκτικά. Τα τμήματα των κύριων πτερύγων κολλήθηκαν μεταξύ τους, έχοντας πολύ καλή εφαρμογή. Τα πηδάλια κλίσεως και τα φλαπς, κόπηκαν στα πλαϊνά τους με λεπτό πριονάκι X-Acto για να χωριστούν μεταξύ τους. Οι πτέρυγες, τα πηδάλια ύψους-βάθους και διεύθυνσης κολλήθηκαν στην θέση τους. Στόκος χρειάστηκε μόνο στο πίσω μέρος της ένωσης με την άτρακτο. Τα κύρια σκέλη κολλήθηκαν στην θέση τους, τοποθετήθηκαν οι σωληνώσεις των φρένων από χαλκόσυρμα,  βάφτηκαν με αλουμίνιο και καλύφθηκαν με χαρτοπετσέτα και χαρτοταινία. Με χαρτοπετσέτα και υγρό μασκαρίσματος Μaskol της Humbrol κλείστηκαν τα ανοίγματα του κόκπιτ, του κινητήρα και των φωλεών του κυρίου συστήματος προσγείωσης.

Βάψιμο

Πριν παραληφθεί το σετ σημάτων της Eagles Strike Productions, το πώς θα βαφόταν το μοντέλο ήταν απλό. Γκρι και πράσινο, χρησιμοποιώντας αντίστοιχα τα Η61 IJN gray και Η59 INJ green της Gunze. Ανοίγοντας όμως το σετ των χαλκομανιών υπήρχε μέσα ένα μικρό χαρτί, το οποίο με αυτά που έγραφε αναιρούσε αυτό που ήταν δεδομένο όσον αφορά το γκρίζο χρώμα! Εκεί αναφέρεται ότι το χρώμα που χρησιμοποιούσαν οι Ιάπωνες ήταν διαφορετικής απόχρωσης από αυτό που είναι γνωστό μέχρι τώρα και ότι πλησιάζει την τονικότητα του γερμανικού RLM 02 και αποκαλείται Ame Hiro. Δίνονται μάλιστα και κάποιες ηλεκτρονικές διευθύνσεις στο διαδύκτιο όπου υπάρχουν κάποιες φωτογραφίες από συντρίμμια ιαπωνικού αεροσκάφους που αποδεικνύει αυτόν το ισχυρισμό. Το χρώμα που φαίνεται σε μία από τις φωτογραφίες αυτές είναι ίσως πιο σκούρο από το RLM 02. Αυτό οδηγεί στη σκέψη ότι μετά από τόσα χρόνια το χρώμα έχει αλλοιωθεί παρουσιάζοντας αυτήν την σκούρα απόχρωση. Πιθανόν η ποιότητα του γκρι αυτού χρώματος να ήταν κακή και με το πέρασμα του χρόνου να γινόταν σχεδόν καφέ. Αυτό άλλωστε ίσχυε και για το αμερικάνικο Οlive drab το οποίο γινόταν σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα Field drab.   Έτσι με βάσει τις παραπάνω σκέψεις έγινε το χρώμα  με αναλογία περίπου 80%  Η61, 10% Η70 και 10% Η72 (IJN gray, RLM 02 και dark earth αντίστοιχα) όλα της Gunze. 

Περνώντας πάλι στο μοντέλο, αυτό καθαρίστηκε προσεκτικά με οινόπνευμα σαν προετοιμασία για το βάψιμο.  Αρχικά ψεκάστηκε με aluminium της Testors/Μοdel Master στα καλύμματα του κινητήρα, τα χείλη προσβολής, τις ρίζες των φτερών και σε άλλα σημεία όπου αργότερα θα γίνoνταν φθορές. Πρώτο κύριο χρώμα βάφτηκε το μαύρο στο ρύγχος. Όταν στέγνωσε μασκαρίστηκε με ταινία και ακολούθησε το δεύτερο χρώμα της παραλλαγής, που ήταν το προαναφερθέν γκρίζο, το οποίο ψεκάστηκε στις κάτω επιφάνειες των πτερύγων, το κάθετο και τα πλαϊνά της ατράκτου. Τέλος με το Η59 IJΝ green, επίσης της Gunze, ψεκάστηκαν οι επάνω επιφάνειες των φτερών και η ράχη πίσω από τον πολυβολητή. Το μοντέλο αφέθηκε 48 ώρες να στεγνώσει καλά. Παρ’ ότι τα σήματα της Eagle Strike είναι πολύ καλής ποιότητας, προτιμήθηκε τα εθνόσημα να βαφτούν. Κόπηκαν μάσκες από διαφανές αυτοκόλλητο frisket film σε αντίστοιχη διάμετρο και αφού τοποθετήθηκαν στα σημεία που έπρεπε ψεκάστηκαν διαδοχικά χέρια με Gloss Bright Red No.19 της Humbrol. 

Τα μοναδικά σήματα που κολλήθηκαν από την καρτέλα ήταν οι κωδικοί και η λευκή λωρίδα της ατράκτου. Οι γραμμώσεις του μοντέλου περάστηκαν με αραιωμένο λάδι ζωγραφικής. Κατόπιν το μοντέλο ψεκάστηκε με δύο λεπτά στρώματα διαφανούς σατινέ βερνικιού της Xtracolor (ανάμιξη 1 προς 2 περίπου mat και gloss αντίστοιχα). Έγιναν  καπνιές πίσω από τις εξατμίσεις του κινητήρα με μαύρο και καφέ  παστέλ της Windsor & Newton.  Στα σημεία που είχε βαφτεί αρχικά το αλουμίνιο ξύστηκαν με τον κόφτη και αποκάλυψαν ξεφλουδίσματα του χρώματος. Με ξηρά παστέλ ΄΄φωτίστηκαν΄΄ διακριτικά ένα – ένα τα πάνελ των επάνω επιφανειών και τα εθνόσημα. Τα πάνινα πηδάλια ελέγχου πτήσης “φωτίστηκαν’’ στις εξοχές με στεγνό πινέλο και άσπρο λάδι ζωγραφικής. Κατόπιν περάστηκαν με ματ βερνίκι. Γύρω από την περιοχή του κινητήρα και των σκελών προσγείωσης έγιναν διαρροές με oil της Gunze και λάδια ζωγραφικής. Αφού αφαιρέθηκε το γκρι πλαστικό στα φώτα ναυτιλίας στις πτέρυγες, τοποθετήθηκαν ρεαλιστικά φώτα που έγιναν από διαφανές ζεσταμένο και τεντωμένο πλαστικό και βάφτηκαν με κόκκινο και πράσινο διαφανές της Humbrol. Ακολούθως τα κενά γεμίστηκαν με εποξική κόλλα και βάφτηκε πάλι με τα αντίστοιχα χρώματα. Από διαφανές πλαστικό  έγινε το αντίστοιχο φως στην ουρά. Τα πτερύγια της έλικας τρίφτηκαν αρκετά με ντουκόχαρτο διαφόρων βαθμών για να λεπτύνουν και στην συνέχεια βάφτηκαν με αλουμίνιο από μπροστά και μαύρο από πίσω. Το μοντέλο ολοκληρώθηκε κολλώντας τα κινητά μέρη της καλύπτρας, την βόμβα, το πολυβόλο, τo σωλήνα pitot και την κεραία που κατασκευάστηκε από ζεσταμένο και τεντωμένο πλαστικό.

Το Kate της Nichimo δίνει την ευκαιρία σε όποιον αποφασίσει να το κατασκευάσει να έχει μια αρκετά ευχάριστη εμπειρία. Αν και το κιτ (παρά την ηλικία του) έχει πολύ καλή ποιότητα, εντούτοις επιδέχεται αρκετών βελτιώσεων. Όποιο από τους δύο δρόμους και αν διαλέξετε αυτό που θα πάρετε είναι ένα μοντέλο χορταστικών διαστάσεων που αποδίδει άψογα τις γραμμές του όμορφου αυτού τορπιλοπλάνου.

 

 

Bιβλιογραφία (για το κόκπιτ)

http://www.internetmodeler.com/2001/june/new-releases/book_japanese-interiors.htm

 

Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48Nakajima  B5N2 “Kate”, Nichimo 1/48

Δείτε ακόμα ...

Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές