SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48

SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48
Κατηγορίες : 
Κλίμακα: 
Εταιρία: 
Φωτογραφίες: 

Το AJ 37 Viggen της σουηδικής Saab δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ίσως ένα από τα πιο εντυπωσιακά μαχητικά της εποχής του, ακόμα πιο εντυπωσιακό με την πεντάχρωμη splinter παραλλαγή της σουηδικής πολεμικής αεροπορίας, δεν έτυχε της προσοχής που θα έπρεπε σε μοντελιστικό επίπεδο. Στην 1/48 το παλιό κιτ της Esci ήταν για χρόνια η μοναδική επιλογή, με όλα τα αρνητικά της ηλικίας του, όπως υπερυψωμένη γράμμωση και ελάχιστη λεπτομέρεια. Το νέο κιτ της συνεργασίας Tarangus/Special Hobby είναι μια σημαντική αναβάθμιση, αλλά σίγουρα δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση την υψηλή τιμή του, μιας και πάσχει σε πολλά σημεία, που δεν δικαιολογούνται για τόσο σύγχρονο και ακριβό κιτ. Λύση σε κάποια από αυτά τα θέματα έρχεται να προσφέρει η Maestro με μια πληθώρα βελτιωτικών σετ, αρκετά από τα οποία προμηθευτήκαμε σε μια προσπάθεια για μια όσο το δυνατόν πιο λεπτομερή και πίστη αναπαράσταση του πραγματικού. Αυτά συμπληρώθηκαν από το πιλοτήριο της Neomega, που είναι μεν σχεδιασμένο για τα παλιά κιτ των Esci/Heller, αλλά με λίγη προσπάθεια ταιριάζει, την εξαγωγή και τους τροχούς της Reskit, τα σήματα της Moose Republic και τα φλαπς της CMK.

Κατασκευή

Η κατασκευή ξεκίνησε από το κόκπιτ, όπου το σετ της Neomega ταίριαξε σχετικά εύκολα, δίνοντας εξαιρετική λεπτομέρεια. Κάποιες αλλαγές έγιναν στον χώρο πίσω από το κάθισμα βάσει φωτογραφιών, αλλά και στο προσκέφαλο του ίδιου του καθίσματος, που στο πραγματικό είναι αισθητά πιο στενό. Η «μπανιέρα» και τα πλαϊνά του κόκπιτ βάφτηκαν με ανοιχτό γκρι, ενώ το κάθισμα και ο χώρος πίσω από αυτό με Dull Aluminium. Βάσει φωτογραφιών ανοίχτηκαν μερικές θυρίδες ηλεκτρονικών και ασφαλειών κάτω από τα πτερύγια, ενώ η θυρίδα της RAT (Ram Air Turbine) προέρχεται από το σετ της Maestro. Οι φωλιές του συστήματος προσγείωσης φτιάχτηκαν κατά το ήμισυ “από το μηδέν” (με φύλλο πλαστικού) και κατά το άλλο ήμισυ από τα πλαστικά μέρη του κιτ, γιατί η λεπτομέρεια των ρητινένιων δεν ήταν ικανοποιητική. Χρησιμοποιήθηκαν: φύλλο πλαστικού, λιθογραφικός τσίγκος, χαλκόσυρμα, αλουμινόφυλλο και πολλές φωτογραφίες του πραγματικού για να καταλήξουμε σε ένα σωστό αποτέλεσμα σε αυτό τον αρκετά γεμάτο από λεπτομέρειες χώρο. Η εξαγωγή της ουκρανικής Reskit δίνει αρκετά μεγαλύτερο βάθος από το κομμάτι του κιτ, και βάφτηκε με σκούρες αποχρώσεις εσωτερικά, ενώ τα πέταλα του αναστροφέα ώσης με μεταλλικά χρώματα, τα οποία παλαιώθηκαν με παστέλ σε μπλε και κόκκινες αποχρώσεις, σε αναπαράσταση των αλλοιώσεων από τις υψηλές θερμοκρασίες.

Βάψιμο

Η παραλλαγή ήταν σίγουρα η μεγαλύτερη πρόκληση στο συγκεκριμένο μοντέλο. Σύμμαχος θεωρητικά θα ήταν οι μάσκες της DN Models και τα χρώματα της MRP (MRP-175 MRP-176 MRP-177 MRP-179 MRP-179). Οι μεν πρώτες χρειάστηκαν πολλές τροποποιήσεις με ταινία της Tamiya, τα δε δεύτερα μείξεις για να πλησιάσουν τις φωτογραφίες του πραγματικού. Στο καφέ προστέθηκε μαύρο σε αναλογία 5 προς  1 ενώ στο ανοιχτό πράσινο προστέθηκε το σκούρο πράσινο της παραλλαγής σε αναλογία 10 προς 1. Τα υπόλοιπα χρώματα χρησιμοποιήθηκαν αυτούσια.  

Το βάψιμο κράτησε σχεδόν ένα μήνα και έγινε τμηματικά, με την άτρακτο να βάφεται πριν κολληθούν τα φτερά για ευκολία κινήσεων, και συνεχείς διορθώσεις. Ο ελάχιστος χρόνος στεγνώματος των χρωμάτων της MRP βοήθησε τα μέγιστα, καθώς το ένα μασκάρισμα ακολουθούσε το άλλο μέσα σε 15-20 λεπτά, πράγμα πολύ χρήσιμο όταν χρειάζονται συνεχείς διορθώσεις. Τα σήματα της Moose Republic Decals εφάρμοσαν εξαιρετικά με τη βοήθεια ελάχιστου βελτιωτικού για παν ενδεχόμενο, και ακολούθησε η τεχνητή παλαίωση και φθορά, με wash από μαύρο λάδι ζωγραφικής, καθώς και λερώματα με λάδια ζωγραφικής σε σημεία που φαίνονται στις φωτογραφίες του πραγματικού. Ξεθωριάσματα στην παραλλαγή έγιναν κυρίως με τα παστέλ της Tamiya, και σε κάποιες περιπτώσεις με λάδια ζωγραφικής. Στο τέλος τοποθετήθηκαν οι πολλές λεπτομέρειες, με το σύστημα προσγείωσης να θέλει τη μεγαλύτερη προσοχή, καθώς οι διπλοί τροχοί στα κύρια σκέλη, με διάταξη tandem, χρειάζονται πολλή προσοχή ώστε να πατήσουν σωστά και να είναι απόλυτα συμμετρικοί μεταξύ τους.

Συμπερασματικά…

Το αποτέλεσμα μετά από 8 μήνες δουλειάς είναι σίγουρα εντυπωσιακό, τόσο λόγω του σχήματος του πραγματικού, όσο και λόγω της παραλλαγής του, που σίγουρα κάνει το Viggen να ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα θέματα σε μια συλλογή!

SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48SAAB AJ37 VIGGEN, Tarangus/Special Hobby 1/48

Δείτε ακόμα ...

Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές