Sd.Kfz.186 Jagdtiger (Henschel type), Dragon 1/35

Sd.Kfz.186 Jagdtiger (Henschel type), Dragon 1/35
Κλίμακα: 
Εταιρία: 
Φωτογραφίες: 

To Jagdtiger (Κυνηγός Τίγρης) ήταν το βαρύτερο άρμα μάχης που μπήκε σε παραγωγή και χρησιμοποιήθηκε επιχειρησιακά κατά τους τελευταίους μήνες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, όχι μόνο στο γερμανικό στρατό αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο. Συνολικά πρόλαβαν να κατασκευαστούν 88 μονάδες από τον Ιούλιο του 1944 έως τον Απρίλιο του 1945. Όπως είναι φυσικό έδρασε αποκλειστικά στο δυτικό μέτωπο και δεν μπόρεσε να επηρεάσει την εξέλιξη των μαχών. Σαν σχέδιο ήταν βασισμένο στο σασσί του κλασικού «Τίγρη» και διέθετε μερικά προσόντα που το καθιστούσαν ένα πολύ δύσκολο και ιδιαίτερα ανθεκτικό αντίπαλο. Το διαμέτρημα του πυροβόλου του (128mm) ήταν ικανό να διατρήσει τη θωράκιση οποιουδήποτε συμμαχικού άρματος. Ο Οtto Carius (διοικητής επιλαρχίας Jagdtiger) στα απομνημονεύματά του αναφέρει ότι μία βολή του, αφού διαπέρασε όλους τους τοίχους ενός κτιρίου κατέστρεψε ολοσχερώς ένα συμμαχικό τανκ που κρυβόταν από πίσω! Σε άλλες περιπτώσεις ελάχιστα Jagdtiger κατέστρεφαν από χιλιόμετρα μακρυά συμμαχικές αντιαρματικές οχυρώσεις και Sherman που επιχειρούσαν αντεπίθεση χωρίς καμμία γερμανική απώλεια. Ο πραγματικός κίνδυνος ήταν μόνο από τον αέρα, συνήθως P-47D Τhunderbolt σε ρόλο εγγύς υποστήριξης.

H μπροστινή του θωράκιση ήταν ατσάλι πάχους 25 εκατοστών, αδιαπέραστο από συνηθισμένες βολές συμμαχικών αρμάτων. Οι μεγαλύτερες απώλειες Jagdtiger προέρχονταν από έλλειψη έμπειρων πληρωμάτων, έλλειψη καυσίμων και συχνές βλάβες λόγω του υπερβολικού βάρους (75 τόννοι) σε συνδυασμό με ευαίσθητα μηχανικά μέρη (απορύθμιση πυροβόλου μετά από διαδρομή σε ανώμαλο δρόμο). Σε αρκετές περιπτώσεις Jagdtiger καταστράφηκαν επειδή το άπειρο πλήρωμα έκανε το λάθος να στρέψει τα πλευρά του άρματος στις αναποτελεσματικές βολές Sherman στην μπροστινή θωράκιση του γερμανικού άρματος. Πολλά Jagdtiger καταστράφηκαν από τα ίδια τα πληρώματά τους για να μην πέσουν στα χέρια των Συμμάχων.

Το κιτ της Dragon

Mε πάνω από 650 κομμάτια σε πλαστικό και μέταλλο, το κιτ της Dragon είναι σκέτη απόλαυση, ακόμα και αν δεν έχετε μεγάλη πείρα από άρματα σε 1/35. Περίπου 345 είναι τα πλαστικά κομμάτια, 245 τα επίσης πλαστικά "Μagic Track Links" για τις ερπύστριες (φτιάχνονται κομμάτι-κομμάτι), ενώ τα υπόλοιπα 50+ είναι μεταλλικά.

Το πλαστικό είναι πολύ μαλακό και κόβεται/λιμάρεται πανεύκολα. Οι ερπύστριες δίνονται με τη μορφή Magic Track Links, δηλαδή κομμάτι-κομμάτι, με αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά ρεαλιστικές. Για να τις κολλήσετε θα χρησιμοποιήσετε κανονική έως παχύρρευστη υγρή κόλλα (δηλαδή την θέλουμε αργή οπότε αφήστε στην άκρη την πολύ λεπτόρευστη). Ξεκινήστε από το κάτω μέρος και αργά προχωρήστε προς τα επάνω κολλώντας κάθε φορά και ένα κομμάτι. Όταν φθάνετε στο δύσκολο σημείο γύρω από τον μπροστινό (και τον πίσω) τροχό, κολλήστε κανονικά σαν σε ευθεία και πρίν η κόλλα στεγνώσει τελείως δώστε στην ερπύστρια την επιθυμητή κλίση. Για το πάνω μέρος που πρέπει να «κρεμάει» βάλτε σφήνα ένα διπλωμένο κομμάτι χαρτόνι για να τις πιέζει πάνω στους τροχούς για μία ημέρα τουλάχιστον. Ενώ θα στεγνώνει η ερπύστρια περάστε την άλλη μία φορά με υγρή κόλλα, διορθώνοντας παράλληλα τυχόν τάσεις αποσύνδεσης. Οι οδηγίες δεν είναι και τόσο σαφείς, ούτε στην κατασκευή ούτε στο βάψιμο και χρειάζεται πολύ προσεκτική μελέτη πριν ξεκινήσετε. Πάντως θα σας περισσέψουν αρκετά κομμάτια αφού η Dragon έχει βγάλει και άλλες εκδόσεις του ιδίου κιτ. Ωστόσο με λίγη προσοχή δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα. Η θυρίδα εισόδου του πληρώματος στο πίσω μέρος του πύργου ανοιγοκλείνει τέλεια, πλην όμως δεν υπάρχει εσωτερική λεπτομέρεια στον πύργο.

Το βάψιμο έγινε με την κλασική τρίχρωμη παραλλαγή. Πρώτα ψεκάστηκε όλο το μοντέλο με το dark yellow και αφού στέγνωσε ψεκάστηκαν με τον αερογράφο ρυθμισμένο στην ψιλή δέσμη τo πράσινο και το red brown. Oι ερπύστριες βάφτηκαν με το truck color της Humbrol και μετά έγινε στεγνό πινέλο με μεταλλικά χρώματα. Η ίδια εργασία έγινε και στους τροχούς μαζί με ένα wash με αραιωμένο μαύρο. Τα δύο πολυβόλα, το συρματόσχοινο, οι άκρες των γάτζων και τα μεταλλικά μέρη των εργαλείων βάφτηκαν με Humbrol Metal Coat Gun Metal που όταν στέγνωσε γυαλίστηκε με ένα μαλακό πανί. Οι φθορές στο καμουφλάζ έγιναν με ένα γενναίο wash με πολύ αραιωμένο σκούρο καφέ λάδι αλλά και σκόνες (Ηumbrol Weathering Powders) σε διάφορες αποχρώσεις σκουρότερες και αραιότερες από το βασικό καμουφλάζ. Πριν μπούν τα σήματα το μοντέλο ψεκάστηκε με ένα σατινέ βερνίκι και στο τέλος ένα σεμι - ματ βερνίκι σφράγισε όλη την εργασία. Το μοντέλο που βλέπετε εδώ έχει υποστεί (μετά τη φωτογράφηση) ένα δεύτερο "κύμα" φθορών, καθότι ο φίλος για τον οποίο προοριζόταν το ήθελε πολύ...φθαρμένο!

Xρήσιμα Links:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jagdtiger

http://www.primeportal.net/tanks/dmitry_kiyatkin/jagdtiger/index.php?Page=3

 

Sd.Kfz.186 Jagdtiger (Henschel type), Dragon 1/35Sd.Kfz.186 Jagdtiger (Henschel type), Dragon 1/35Sd.Kfz.186 Jagdtiger (Henschel type), Dragon 1/35Sd.Kfz.186 Jagdtiger (Henschel type), Dragon 1/35Sd.Kfz.186 Jagdtiger (Henschel type), Dragon 1/35Sd.Kfz.186 Jagdtiger (Henschel type), Dragon 1/35Sd.Kfz.186 Jagdtiger (Henschel type), Dragon 1/35Sd.Kfz.186 Jagdtiger (Henschel type)

Δείτε ακόμα ...

Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές
Μοντελισμός - Κατασκευές